14 Mart 2017 Salı

Avustralya'da Egitim Burslari ve Is Olanaklari

Avustralya'da egitim burslari ve is olanaklariyla bir arkadasimizdan gelen soruyu ve cevaplarimi bu yazimda okuyabilirsiniz:) 
"Gülsüm hanım merhabalar,
Türkiyede Tıp Fakültesi 5. sınıf öğrencisiyim. Geçtiğimiz yaz ~2 aylığına Dünya Sağlık Örgütü, Kopenhag bölge ofisinde internship hakkı kazanmış ve tecrübe edinme şansı yakalamıştım.Bu deneyimden sonra Halk Sağlığı(Public Health) alanında kariyerime devam etmek istediğime karar verdim ve alanın liderlerinin CVlerini incelediğimde MPH( Master of public health) şeklinde yoluma devam etmem gerekiyor. Avustralya'da master programları, üniversitelerin tuition'ları ve (varsa böyle bir imkan) scholarship sağlayan kurum/vakıflar ile ilgili detaylı bilgiye nerelerden ulaşabilirim? Hükumet yabancı öğrencilerin önüne ket vuran bir sistemde mi işliyor yoksa destekleyici mekanizmaları var mıdır bu konu da(örneğin bir yandan okurken bir yandan working permit veriyor mu gibi) sizin de bio'nuzu okuduğumda sormak istedim. Uzunca bir metin oldu, başınızı ağrıttığım için özür dilerim. Saygılarımla"
Avustralya'da master ya da doktora yapmak maalesef cok masrafli. Ben Melbourne University'de 2 yil yuksek lisans yaptim ve yilligi $30bin dolar odedim. Bu kadar parayi odemek degdi mi diye sorsaniz degdi derim cunku Avustralya'da full time ise baslarken buranin egitimini almis olmak size cok avantaj sagliyor ve zaten 2 yilda odediginiz parayi sadece 1yil full time professional is yaparak geri aliyorsunuz. Avustralya'da herhangi bir alanda egitim almadan once bu siteyi inceleminizi tavsiye ederim http://joboutlook.gov.au/alpha.aspx Bu sitede Avustralya'daki butun mesleklerin is potansiyellerini gosteren calisma bakanligin hazirladigi guncel bir site. Ayni zamanda bu sitede kendi alaninizda hangi universitlerde hangi bolumlerde egitim almaniz gerektigini ayrintili olarak gosteriyor. Gercekten bu web sitesini dogru bilgi vermesi ve dogru yonlendirmesi acisindan cok faydali buluyorum.
Gelelim isin en can alici noktasina Avustralya'da egitim burslarina.. Bu websitesinde 
https://www.studyinaustralia.gov.au/.../aust.../scholarships international ogrencilere yonelik burslarla ilgili ayrintili bilgi bulabilirsiniz ayrica okumak istediginiz universitelerin kendi websitelerinde scholarship linkinden ayrintili bilgiye sahip olabilirsiniz. Burslari bulmak kolay da burs alabilmek isin en zor kismi.. iste bu tamamen sizin sansiniza ve egitim basariniza bagli.. bol sanslar dilerim:)
Bu arada Avustralya'da okurken ayni zamanda haftada 20 saat calisma iznine sahipsiniz ve tatil gunlerinde haftada sinirsiz calisma hakkina sahipsiniz. Bu arada Avustralya'da ortalama saatlik ucretler restaurant cafe ya da temizlik islerinde saatlik $18-$25 arasinda. Ben okurken ayni zamanda cesitli firmalarda ve Absolute Domestic Company'de temizlik isleri yaptim. Avustralya'da yaşarken size en buyuk tavsiyem kesinlikle Turk kebabcilarda ya da restaurantlarda calismayin saatlik ucretlerini cok komik rakamlar veriyorlar. Size tavsiyem Avustralyalilarla calismaniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder