14 Mart 2017 Salı

Avustralya Vizelerinde Saglik Sigortasi

Avustralya'da vizeye online basvuru yaparken istenilen saglik sigortasiyla ilgili arkadasimizin sordugu sorulari ve benim cavaplarimi paylasimdan okuyabilirsiniz. Eger sizin sorulariniz var ise lutfen asagiya yorum birakin. Simdiden herkese tesekkurler :) 
"Öncelikle böyle bi sayfa açmış olduğunuz için kendi adıma çok teşekkür ederim. İnsanlara ne kadar yardımcı olabileceğinizi gerçekten tahmin dahi edemezsiniz. Tabiki Benimde bir kaç küçük sorum var. Cevaplayabilirseniz çok sevinirim. Ben "yeni mezun mühendis vizesi"ne başvurdum. 3 ocakta immi account'da hesap açtım ve 10 ocağa kadar tüm belgeleri topladım. Şu anda da beklemedeyim.
1.sorum şu, sistemde sağlık sigortası da istiyorlar. Ben vizeyi aldıktan sonra tam olarak ne zaman gideceğimi bilmiyorum ve dolayısıyla sağlık sigortası da almadım. Sizce yine de sağlık sigortası alıp sisteme yüklemeli miyim yoksa karşı taraftan bunun benden talep edilmesini mi beklemeliyim?
1.Cevap: Sistemde istenen saglik sigortasini almanizi tavsiye ederim. Cunku vizeye basvuru esnasinda health insurance saglamaniz isteniyor. Bu asamada size yardimci olabilecegim konu; Avustralya'da gercekten en uygun ve ucuz saglik sigortasi NIB - Iman almanizi tavsiye ederim. Ben de bu sigortayi kullaniyorum https://www.austhealth.com (Nib ve Iman ayni sirketler olmasi lazim) websitesine girerek kontrol edebilirsiniz. Iman ve Nib disinda Medibank, Alliance insurance vb. var ama onlar pahali sigortalar. Eger saglik sigortasini aldiginizi sisteme yuklerseniz vizenizin sureci daha hizli isler.
2.sorum şu, 10 ocakta tüm yüklemeleri bitirmiştim, takriben ne zaman sonuçlanır bu vize yani ne kadar süre daha beklemeliyim?
2. Cevap: Sanirim genelde nitelikli vizeler 3 ya da 4 ayda sonuclaniyor. Ben 489 nitelikli kirsal alan vizeye basvurmustum 2 ayda sonuclanmisti.
3.ve son sorum da şu, vizeyi aldıktan sonra ne kadar süre içerisinde Türkiye'den çıkış yapmalıyım?Tekrar tekrar şimdiden teşekkür ederim. Takibe devam ediyoruz 
3. Cevap: Vizeyi aldiktan sonra kesin bir zaman dilimi yok ama sanirim kisa sure icinde gitmeniz daha faydali olur 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder