14 Mart 2017 Salı

Avustralya'da Dil Egitimi ve Ielts Sinavini Basarmanin Yolu


 "Adelaide - South Australia" Fringe Festival

Bir arkadaşımızın Avustralya dil egitimi ve Ielts'le ilgili sorduğu soruları bu yazimda okuyabilirsiniz:)
"Ben 24 yaşındayım. Uludağ Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümünden bu yıl mezun oldum. Kpss'ye girdim. Ancak mülakat( %100 mülakat puanı ile atama=torpil) ile atama var. Nisan ayında mülakata gireceğim. Mayıs ayında atanıp atanmayacağım belli olacak. Ailem atanmamı istiyor. Ancak ben atanmayı bir kenara bırakıp dil kursuna Avustralya'ya gelmeyi aynı zamanda çalışmayı böylece ielts kursu paramı da çıkarmayı düşünüyorum.
1) İelts den gereken puanı beginnerdan başlayarak (aslında beginner değilim ama yurtdısında beginner olduğumu farz sayarsak) 2 yıl içinde alabilir miyim?
2) Gerekli puanı aldıktan sonra üniversitelerde insan kaynakları bölümüne burslu basvurabilir miyim? daha sonra skilled occupations list de yer alan mesleklerden çalışma izni alabilir miyim? (aslında schoolor counseling de mesleklerim arasında, insan kaynakları bölümü de çalışma alanlarımız arasında)
3) İnsan kaynakları mesleği Avustralya aranan meslekler arasında mıdır? Sizce Avustralya'da insan kaynaklarını bitirsem ielts sınavından sonra şirketlerde veya devletin sağladığı iş alanlarında imkanım nedir?
4) Son sorum ise; burada atanma durumum olursa sizce her sene 2.5 ay yurt dışında dil eğitimleri kalan aylarda Türkiye'de dil eğitimi ile ielts de başarılı olabilir miyim? çünkü o puanı sağladıktan sonra meslekten istifa edip her türlü Avustralya'ya gitmek istiyorum. Teşekkürler:)"
1.sorunun cevabı tamamen sizin İngilizceyi çok iyi çalışmanıza ve Ielts'le ilgili çok iyi test alıştırmaları yapmanıza bağlı.. Hangi dil okuluna giderseniz gidin ister Avustralya'da ister Türkiye'de eğer kendiniz kişisel olarak çok çaba sarfetmezseniz istediğiniz puanı almanız çok zor olur. Kendimden örnek verecek olursam; ben de sizin gibi aynı 24 yaşımdayken yurt dışına gitmeye karar verdim. İstanbul'da ingilizce kursuna yazılarak ielts hazırlanmaya başladım. Istanbul'da sanırım 2 kere sınava girerek ancak 4.5-5 puan alabildim. 2012 yılında Melbourne'de Hawthorn Language School'da sadece 3 aylık akademic İngilizce eğitimi ve 1 aylık Ielts eğitimi alarak sınavdan 6.5-7puan aldım böylece Melbourne üniversite'de yüksek lisans eğitimine başladım. Ama bu geçen 4 aylık sürede kendimi sadece İngilizceye odakladım ve hiç temizlik veya garsonluk işlerinde çalışmadım. Ailem sağ olsunlar 4 ay için bana yetecek maddi imkanı sağladılar. İngilizceyi geliştirmek ve sadece Ielts'e odaklanarak yeterli puanı almak sizin elinizde.

2.sorunun cevabı ise; istediğiniz bölümle ilgili Avustralya'da Melbourne, Adelaide ve Tasmania şehirlerindeki üniversitelere bakın derim. Sidney'i içine katmıyorum çünkü Sidney'de yaşam çok pahalı bir yandan okul masraflarıyla birlikte sizi çok yorar. 
Üniversitelerin kendi web sitelerinde scholarship (burslar) bölümünde ayrıntılı burs bilgiler yazar. Burs başvurularında en önemli şey sizin ilgili eğitiminizdeki yüksek başarınız ve tabiki şans. Bir de Avustralya'da international öğrencilerin burs imkanlarını bulabileceği bir websitesi var https://www.studyinaustralia.gov.au/.../aust.../scholarships international burslari bulmak kolay da burs alabilmek isin en zor kismi.. iste bu tamamen sizin sansiniza ve egitim basariniza bagli.. SOL listesinde yer alan meslekler sizin sadece nitelikli göçmen 189 vizesiyle Avustralya'da oturum iznini almanızla ilgilidir. Çalışma izinleri ve vizeleri her koşulda Avustralya'ya gelen herkes için sağlanıyor. Eğer öğrenci olarak geldiyseniz haftada 20 saat çalışma izni ve okulun tatil günlerinde sınırsız çalışma izni elde edebiliyorsunuz. Ancak bu sadece yüksek lisans, lisans ya da doktora eğitimi alan öğrenciler için geçerli. Dil eğitimi vizesiyle gelen öğrenciler haftada sadece 20 saat çalışma iznine sahip oluyorlar.

3.sorunun cevabı ise; Avustralya'da herhangi bir meslekle ilgili istatistik bilgileri öğrenmeniz için bu siteyi inceleminizi tavsiye ederim. http://joboutlook.gov.au/alpha.aspx Bu sitede Avustralya'daki butun mesleklerin is potansiyellerini gosteren calisma bakanligin hazirladigi guncel bir site. Ayni zamanda bu sitede kendi alaninizda hangi üniversitelerde hangi bölümlerde egitim almaniz gerektigini ayrintili olarak gösteriyor. Gercekten bu web sitesini dogru bilgi vermesi ve dogru yonlendirmesi acisindan cok faydali buluyorum.

Aslında 4.sorunun cevabı 1.soruda verdiğim cevapta saklı. Size tavsiyem; Türkiye'de İngilizcenin temelini iyice alın bunun için iyi bir İngilizce kursuna yazılın ama bir yandan kendinizde kişisel olarak İngilizcenizi geliştirmeye çalışın. Şuan Adelaide'de TafeSA eğitim kurumundan aldığım bedava İngilizce (iş arayanlar) kursumdaki (bu kurs oturum vizesi ve kırsal alan vizesi yani 489lulara bedava) Avustralyalı hocamın tavsiye ettiği web sitelerini sizinle paylaşmak istiyorum. www.adelaide.edu.au/englishforuni ve de www.perfectenglishgrammer.com ayrıca www.abc.net.au/am archives sitesinden bol bol Avustralya aksanlı İngilizce dinlemenizi tavsiye ederim. İngilizce dinlerken aynı zamanda transcript bölümününden konuşulanları takip edebilirsiniz. Avustralyalıların kullandığı slangleri de aus e-phrase sitesinden inceleyebilirsiniz. Ben ilk yurt dışına çıkmaya 2010 yılında tıpkı sizin gibi 24 yaşımdayken karar vermiştim ve bu kararın üzerinden 2 sene geçtikten sonra 2012 yılında 26 yaşımda Melbourne'e geldim.Size bol şanslar diliyorum eğer aklınıza takılan başka sorularınız olursa bu paylaşımın altına yorum bırakabilir ya da bana özelden yazabilirsiniz sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder